| Český jazyk a literatura |
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. používá správné tvary slov v písemném projevu využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
• literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza, Starý a Nový zákon • skloňování podstatných, přídavných jmen a zájmen • skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen • klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa |
fáze vzniku knihy a profese s tím související - v rámci projektového dne 10. 4. zájmena v uč. od s. 43 |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
Psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou. Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Přídavná jména a jejich stupňování, lekce 5. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
konstrukce trojúhelníků pomocí SSS, SUS, USU |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Rozliší a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané zástupce, zařazuje je do hlavních skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - savci savci - ploutvonožci, chobotnatci, lichokopytníci, sudokopytníci rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin - savci (ploutvonožci, chobotnatci, lichokopytníci, sudokopytníci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí etologie savců |
Savci - uč. Přírodopis 7 - str. 41-54 - systém savců (ploutvonožci, chobotnatci, lichokopytníci, sudokopytníci) - řády savců - ploutvonožci, chobotnatci, lichokopytníci, sudokopytníci + jejich zástupci |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení, lokalizaci regionů světa Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí |
kořeny a zrod křesťanství sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie, extremismus v minulosti a v současném světě |
Průřezové téma Multikulturní výchova, multikulturalita- kulturní diferenciace jako obohacující prvek Starověké civilizace Dálného východu a Jižní Asie Přesah EV: indické stúpy, čínské pagody, Strom bódhi (malba, kresba, modelování) |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových, statických, dynamických a dalších komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená, doplňkové sporty, atletika - skok vysoký. |
Londýnská laťka 2017 |
| Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů |
|