| Český jazyk a literatura |
používá správné tvary slov v písemném projevu tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. komunikuje otevřeně a pravdivě. komunikuje s porozuměním pro potřeby druhých. uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
skloňování, stupňování a pravopis příd. jmen • otevřenost komunikace, fantazie, fikce a lhaní • zohledňování potřeb druhých v komunikaci • vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) |
učebnice s. 32-41 |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. Tvorba otázek pomocí How high/How big..? |
Slovní zásoba k popisu zeměpisných údajů; přídavná jména, jejich stupňování k porovnávání věcí; počasí. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Geografie Velké Británie. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
krychle, kvádr Trojúhelník - druhy trojúhelníků, konstrukce trojúhelníku podle SSS |
Učebnice Matematika 3, str. 66-75 Učebnice Matematika 3, str. 45-47 + opakování učiva 5. ročníku |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Rozliší a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané zástupce, zařazuje je do hlavních skupin. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - savci savci - zajíci, šelmy, ploutvonožci rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin - savci (zajíci, šelmy, ploutvonožci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí |
Savci - uč. Přírodopis 7 - str. 41-54 - základní znaky savců - pokryv těla a jeho typy/funkce - stavba a funkce těla (kostra, orgánové soustavy a jejich funkce) - systém savců (zajíci, šelmy, ploutvonožci) - řády savců - zajíci, šelmy, ploutvonožci + jejich zástupci |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. Objasní potřebu tolerance ve společnosti. Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. |
kořeny a zrod křesťanství společenská tolerance a intolerance solidarita starověká Indie a Čína |
Dálný východ na mapě současného světa (Čína, Japonsko, Thajsko, Korea, Myanmar..) Žákovská prezentace na téma Myanmar-Barma a pagody. Hinduismus, buddhismus Indie, Romové, romština Přesah EV: kaligrafie, miniatury, Velká čínská zeď, nepálské modlitební praporky... |
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika, skok vysoký, doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů |
|