| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
čeština v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve zásadní ZNAKY TEXTU odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího. FUNKČNÍ STYL, subjektivní, objektivní SLOHOTVORNÉ ČINITELE, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti. |
myšlenky slovanské vzájemnosti, Kollár a Slávy dcera umělecký text (Mácha, Erben, Němcová, Havlíček), publicistický text (Havlíček) |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
● porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů |
|
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
přídavná jména, zvratná slovesa, řadové číslovky časové údaje- Qué hora es, a qué hora... |
vazby tener que + inf., sloveso poder, saber, krácení řadových číslovek test na stupňování příd. jmen |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. |
Modální slovesa. Opakování sloves s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. Téma: Kleidung Přesah ČJL: Goethe, Schiller |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočleny; výpočty povrchu a objemu kolmých hranolů - válec; využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích; rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného zvuku. |
sčítání a násobení mnohočlenů typu (2x-3y).(5x+6y; výpočty objemu válce a povrchu válce shrnutí Newtonových zákonů; zdroje zvuku. |
písemná práce na výrazy a výpočty výkonu |
| Svět přírody |
Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
výskyt a praktický význam některých oxidů názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli |
PT: Environmentální výchova- lidské aktivity a problémy životního prostředí. |
| Člověk a společnost |
Objasní potřebu dodržování zásad ochrany duševního vlastnictví a jejich znalost uplatňuje ve svém jednání. Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví, uvede jejich příklady. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. |
duševní vlastnictví, autorská práva osobní, soukromé, státní, skupinové, družstevní vlastnictví společnost 19. století |
|
| Estetická výchova |
Vytváří a volí jednoduché doprovody. Provádí jednoduché hudební improvizace. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
• rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie • vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu • počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Dokončování hudebních skladeb, hra na hudební nástroje - vzájemné obohacování zkušeností. Tvorba videoklipů k nahraným skladbám. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-herní kombinace v košíkové a odbíjené, průpravná cvičení v gymnastice. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-šplh, florbalová průprava. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Úřad práce a jeho význam. |
|
Průřezové téma: mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení. |