| Český jazyk a literatura |
používá správné tvary slov v písemném projevu rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
opakování vyjmenovaných slov, práce s kodifikačními příručkami; nepravidelnosti ve skloňování jmen literatura starověku, antická mytologie vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) |
PČP, SSČ, prac. list; učebnice s. 27-28 Staré řecké báje a pověsti - reflexe četby |
| Anglický jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Zápis informací, slovních spojení nebo jednoduchých vět, které se týkají jeho osoby, školy a jídla. Popis sebe samého a svého stravování za použití jednoduchých vět. |
Další slovní zásoba k tématu Jídlo; počitatelnost podstatných jmen, how much/many; some, any. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sestrojí osu souměrnosti. Rozhodne, zda se jedná či nejedná o útvar osově souměrný. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Osová souměrnost Početní operace s desetinnými čísly |
uč. Matematika 3, str. 28-35 uč. Matematika 2, str. 4-23 |
| Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
Geografie Afriky: výběr geografických informací a jejich zdrojů myšlenková schémata a mapy Afriky |
Geografie Afriky - Hravý zeměpis 7 - str. 4-17 - Školní atlas světa - str. 100-108 - slepé mapy Afriky - přírodní podmínky (poloha, reliéf, vodstvo, podnebí, přírodní pásma) - obyvatelstvo - regiony Afriky |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. |
další ze starověkých civilizací vznikající při povodí řek-y, Egypt-Nil, Indie (Indus a Ganga), Čína (Jang-c-ťiang, Chuang-che) |
Přesah EV: egyptské umění (kresba, malba Tutanchamonovy zlaté masky, modelování různých typů pyramid, egyptský sochařský styl-strnulé postavy Sedící písař aj.) |
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. |
|
| Tělesná výchova |
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, míčové hry |
|
| Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů |
výroba ptačí budky |