| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace; tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami • produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího • rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) • autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k tématu životní prostředí. |
Slovní zásoba k tématu životní prostředí - důvody a důsledky globálního oteplování Úvod do tématiky trpného rodu. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět (možnost využití vizuální opory) |
Procvičování probraného učiva. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. |
Opakování: zápor ve větě, nepravidelná slovesa, slovesa s odlučitelnou předponou. Minulý čas pravidelných i vybraných nepravidelných sloves. Témata: Jahreszeiten und Kleidung. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. |
Soustavy lineárních rovnic, sčítací metoda. Základní slovní úlohy o směsech zboží. |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. |
v praxi významné karboxylové kyseliny Uvede na příkladech z běžného života viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
druhá světová válka (události do roku 1941). * přírodní síly v krajině • ekologické a environmentální problémy lidstva mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - zpravodajství a reklama. |
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv • výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis (období 1930 - 1945) |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- košíková. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
košíková gymnastická cvičení |
Osobnnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu |
|