Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 16.01.2017 do 27.01.2017

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace; tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. • přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami • produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího • rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) • autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k tématu životní prostředí. Slovní zásoba k tématu životní prostředí - důvody a důsledky globálního oteplování Úvod do tématiky trpného rodu.
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět (možnost využití vizuální opory) Procvičování probraného učiva.
Německý jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Opakování: zápor ve větě, nepravidelná slovesa, slovesa s odlučitelnou předponou. Minulý čas pravidelných i vybraných nepravidelných sloves. Témata: Jahreszeiten und Kleidung.
Matematicko fyzikální základ Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. Soustavy lineárních rovnic, sčítací metoda. Základní slovní úlohy o směsech zboží.
Svět přírody Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. v praxi významné karboxylové kyseliny Uvede na příkladech z běžného života viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí
Člověk a společnost Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. druhá světová válka (události do roku 1941). * přírodní síly v krajině • ekologické a environmentální problémy lidstva mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - zpravodajství a reklama.
Estetická výchova Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. • deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv • výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis (období 1930 - 1945)
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- košíková. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. košíková gymnastická cvičení Osobnnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. tvorba životopisu