| Anglický jazyk |
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Prohloubení znalostí o předpřítomném čase, rozdíl mezi minulým časem prostým a předpřítomným. Písemná cvičení, doplňovačky. Úvod do tématu - modální slovesa. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
dům, interiér, inzerát Mi pareja ideal . Zájmena todo, toda, cada, stupňování přídavných jmen. |
tvorba posterů a vlastních upoutávek k danému učivu |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět |
Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. |
Opakování: časování sloves pravidelných i nepravidelných. Odlučitelné a neodlučitelné předpony. Téma: Jahreszeiten. Přesah ČJ: Sturm und Drang,Schiller, Goethe, Faust, Utrpení mladého Werthera. |
| Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem, načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové souměrnosti, sčítání mnohočlenů (výrazů). |
procvičování výpočtů výkonu, práce a času, určí středově souměrný útvar, konstrukce středově souměrných rovinných obrazců, sčítání výrazů. |
Dokončení prezentací - přeměny energií. Písemná práce na výpočty výkonů a určení hodnoty výrazů. |
| Svět přírody |
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
vlastnosti a použití vybraných prvků, skupiny a periody v periodické soustavě prvků. složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní typy a druhy, hospodářský význam půd |
Laboratorní práce - vlastnosti látek, oddělování složek směsí. |
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Vymezí a lokalizuje region Prahy. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. Malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy. Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady. Charakteristika pražského regionu. |
Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Období rokoka a klasicismu. Kompozice vlastní hudební skladby. • sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. Dlouhodobý projekt - skupinová práce. Ilustrace - 3D efekt. |
| Tělesná výchova |
Uplatňuje náležitou vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-herní kombinace v košíkové a odbíjené. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
platby za služby spojené s provozem domácnosti-převodní příkaz, hotovost |
|