| Český jazyk a literatura |
spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy |
• zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům • přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě; možnost užití slovníku. Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí - pověsti. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Slovesa: poner, despedirse, vestir. Popisuje každodenní činnosti. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností. |
Opakování skloňování přídavných jmen po členu určitém a neurčitém, nepravidelných sloves. Rozkazovací způsob. Téma: Wegbeschreibung. |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a odečítá lomené výrazy - procvičování složitějších úloh Využívá pojem množina bodů daných vlastností Využívá ohmův zákon pro část obvodu Sestaví správně elektrický obvod podle schematu |
Průběžné procvičování lomených výrazů množiny bodů - přímka, kružnice, ... Konstrukční úlohy Ohmův zákon, Elektrický obvod. |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - cévní soustava. Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. |
krevní oběh, tlak krve, onemocnění oběhové soustavy. paliva - ropa, průmyslově vyráběná paliva |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví (včetně duševního), uvede jejich příklady a způsoby jeho ochrany. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
podoba demokracie po první světové válce · osobní, soukromé, státní, skupinové, družstevní a duševní vlastnictví, autorská práva přírodní poměry a zdroje České republiky hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky |
|
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv • sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- košíková. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
košíková |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
|
|