| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře v období před a v průběhu 1. sv. války rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. |
anarchističtí buřiči, lit. 1. sv. války (Remarque, Hemingway aj.) autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Zeptá se na základní informace. |
-porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje ke zdraví zeptá se na základní informace. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Zdraví životní styl - doporučení ke správnému stravování; nemoci. |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Procvičování předložek místa a času Autonomní oblasti Španělska Rodinné vztahy, ukazovací zájmena |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace v něm. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět. Téma: Kultur in der deutschprachigen Raum- E.M. Remarque- Na západní frontě klid. Skloňování přídavných jmen po členu určitém i neurčitém. Nepravidelná slovesa. Shrnující test. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá, odečítá násobí a dělí lomené výrazy. Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
Práce s lomenými výrazy Optika, praktické příklady |
|
| Svět přírody |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky - alkeny, alkyny, areny cévní soustava. |
|
| Člověk a společnost |
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. |
• malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy fair trade, ochrana životního prostředí první světová válka vznik a dějiny Československa |
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- košíková. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
košíková |
Osobnnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. |
základní operace platebního styku v domácnosti služby bank, aktivní a pasivní operace |
|