| Český jazyk a literatura |
Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (práce s chybou gramatickou, lexikální, syntaktickou). Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Větné členy a tvorba větného grafu. Shoda podmětu s přísudkem. Ohebné slovní druhy -zájmena, číslovky - opakování. Velká písmena a jejich užití v textu. Literární druh - lyrika (shrnutí římská lyrika - žánry, Sapfó, Ovidius). Starý a Nový zákon - shrnutí. Příprava na recitační soutěž. Tvorba vlastního textu - hymnus. |
- test z mluvnice - příprava na test z literatury |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich potřebné informace. Zeptá se na doplňkové informace z textu, které přečetl nebo slyšel. |
Blízká budoucnost, tvorba rozhovorů. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům, které se týkají práce s textem. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. |
- porozumění jednoduchým nápisům, instrukcím a pokynům - podstatná jména (jednotné a množné číslo) , přídavná jména a jejich postavení ve větě, barvy |
práce s textem písně Los pollitos, zpěv (trénování výslovnosti) -rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. |
Reakce na otázky, poskytování a vyžádání konkrétních informací. |
Podstatná jména v 1. a 4. pádě, slovesa sein a haben, barvy a vlastnosti. Dokončení tématu "Meine Familie". |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem. Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty. |
poměr a jeho zápis dělení celku na části v daném poměru tepelná délková roztažnost dilatační spáry |
|
| Člověk a jeho svět |
Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. |
Společenské a hospodářské poměry světadílů |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů . Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Rozpozná, porovná a objasní základní funkci orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - obojživelníci, plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - obojživelníci, plazi) práce s atlasem stavba a funkce orgánů (orgánových soustav) obojživelníků a plazů taxonomický systém přizpůsobení organismů různým podmínkám prostředí |
|
| Člověk a společnost |
objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. |
Sámova říše • orgány státní moci v ČR • orgány samosprávy |
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
rytmus, intonace |
|
| Informatika |
Účelně využívá kalkulátor. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
|
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Basketbalová průprava, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba materiálů z různých materiálů |
|