| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
• májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách • interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie • recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů • skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí |
|
| Anglický jazyk |
- rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. - adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
slovní zásoba 2. lekce(odd. A,B) práce s textem, poslechové dovednosti práce s chybou |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
|
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
|
Opakování: formulář + základní slovní zásoba Téma: Essen und trinken Tvorba jídelního lístku |
| Matematicko fyzikální základ |
Modeluje situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů. |
Opakování - nejmenší společný násobek, největší společný dělitel, slovní úlohy s využitím dělitelnosti. Výrazy s proměnnou, slovní úlohy řešené pomocí rovnic. Vyhledávání funkčních vztahů v reálném životě. |
|
| Člověk a jeho svět |
Žák lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. |
• krajské členění České republiky |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Uvede příklady kladných a záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
geologický vývoj, práce s geologickou mapou ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení |
|
| Člověk a společnost |
Žák charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií. Žák uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva. |
• kolonialismus, konflikty mezi velmocemi • problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství |
|
| Estetická výchova |
Žák užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
• počítačová grafika, fotografie, video, animace |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami |
• znaky hudebních stylů a slohů |
|
| Tělesná výchova |
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačenému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovenosti. |
historie a současnost sportu, olympismus patologické jevy. volejbal, basketbal, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Žák popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
• inflace |
|