| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. |
Slovesné tvary.Slovesný rod a vid. Renesance a humanismus v Čechách a ve světě, shakespearovské drama, humanistická česká i latinská tvorba. |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Minulý čas průběhový. |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
pravidelná slovesa 1.- 3. třídy, jejich použití ve větách, sloveso ir + předložka a, vazba ir + a + infinitiv - blízká budoucnost - entrevista (práce s textem) |
slovíčka 3. lekce, píseň Vamos a la playa - práce se slovníkem |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
-verbální reakce na otázky -odpovídání a poskytování konkrétních informací -vyžádání konkrétních informací |
Téma: Essen und Trinken -nepravidelná slovesa -číslovky 101-1000 -nepřímý pořádek slov ve větě oznamovací |
| Matematicko fyzikální základ |
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy; formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; |
mechanika kapalin, hydrostatický tlak vztlaková síla, Archimédův zákon těžnice, výšky v trojúhelníku, kružnice vepsaná a opsaná trojúhelníku slovní úlohy řešené pomocí rovnic |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředí, ekosystémy. hmyz s proměnou dokonalou a nedokonalou. |
PT: Environmentální výchova - vztah člověka k prostředí, ekosystémy. |
| Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. |
Český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618. |
|
| Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření. Výtvarné umění renesance. |
Průřezové téma: Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. Příprava na prezentace k projektu Erasmus+ a naší návštěvě Polska. |
| Kultura ducha a těla |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. |
Tanec. |
Řecký tanec Sirtaki. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti – basketbalová a volejbalová průprava. Zpracuje naměřená data a podílí se na jejich prezentaci. |
hra přehazované podle platných pravidel volejbalové podání, basketbalový dribling práce s daty ze Dne odbornosti |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic-stavba jeřábu |
|