| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
- graf věty jednoduché, rozvíjející větné členy - přívlastek, předmět, příslovečná určení - větný člen holý, rozvitý a několikanásobný - drama - práce s textem (kopie), dramatizace - úvod lyrika přídavná jména, stupňování, zájmena |
- dle příslušných stran v učebnici a v pracovním sešitě - tvořivé psaní - role dramatika (vymyslí si příběh z antického Řecka - podmínky: nejm.10vět,věštba, bohové) |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Napíše krátký text, ve kterém je schopen porovnat osoby, věci a místa. |
Stupňování přídavných jmen, počasí, zeměpisné pojmy. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel. užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. |
početní operace (sčítání, odčítání, násobení dělení) se zlomky převrácená hodnota čísla vztah zlomek desetinné číslo |
|
| Svět přírody |
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. |
stavba, výskyt a význam lišejníků symbióza členění z hlediska výživy hub význam hub stavba a rozdělení hub práce s atlasem hub zásady sběhu, první pomoc při otravě houbami uspořádání stavby rostlinného těla stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
Archaické Řecko (polis, Velká řecká kolonizace) Klasické Řecko Srovnání státních forem antických Athén a Sparty Volební systém ČR |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. |
| Estetická výchova |
Žák obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Žák dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
• změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality • vlastní a cizí vokální projev |
|
| Kultura ducha a těla |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
- malba, kresba na motivy dokumentů Jednoho světa |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
přehazovaná, basketbal, průpravná cvičení volejbal a další doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití posuvného měřítka. |
Proběhne hodnocení práce - dlabání a práce s vázacím drátem. |