| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let - 80. let 20. století. správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
• přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století • uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí; valence slov • recenze, kritika, tvorba „na motivy", autorská poetika filmového a divadelního tvůrce, československé (české) oscarové filmy |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života. |
slovesa pojící se s gerundiem a s infinitivem |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Vyjádření přídavného jména pomocí opisu s předložkou DE, jak se představit a jak představit někoho |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů |
Téma: Die Stadt - Praha a její pamětihodnosti. Opakování tématu Meine Familie. Gramatika: Opakování předložek se 3. pádem Spojky dass, weil |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá pro argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. Opakování a procvičování. Objasní pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet. |
Věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků, poměr podobnosti, praktické příklady využití podobnosti. Pohyb planet a vesmírných těles. |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. Svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací a nervová soustava |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. |
Československo (socialismus, Charta 77, Anticharta, sametová revoluce). Globalizace. |
|
| Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
Volejbal, atletika |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|