| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 • uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí • autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět |
Reálie anglicky mluvících zemí - pověsti - King Arthur. Mediální výchova Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Imperfektum, používání imperfekta, vyjádření současnosti v souslednosti časové. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Zákazy a instrukce, nápisy. |
Téma: Die deutschsprachigen Städte und der Stadtplan. Gramatika: Opakování minulého času, spojky dass, weil. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
Věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. Poměr podobnosti. Soustavy rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy o pohybu, společná práce, směsi - procvičování. Energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje energie, výroba elektrické energie. |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitaminů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. |
zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle |
Laboratorní práce z biochemie - složky potravy |
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. |
Socialistický a kapitalistický blok. Svět po druhé světové válce. |
|
| Estetická výchova |
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních |
|
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vypývající z role hráče, rozhočího, diváka, organizátora. |
Basketbal |
|
| Člověk a svět práce |
změna organizace výuky |
|
|