| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. |
Práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou (VV - přísudková, větné členy,pravopis). Skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen. Literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz. |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Poslechové texty zaměřené na minulý čas, práce s autentickými materiály. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat- téma Popis a vlastnosti, Busca... |
- otázky k povolání, vlastnostem, popisu, poloze předmětu |
předložky místa, práce s obrázky,slovesa SER a ESTAR, slovesa 2. třídy |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení |
|
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu |
zlomky, racionální čísla druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku; měření síly; obvod a obsah čtyřúhelníků |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do skupin. |
hlísti, měkkýši |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. |
Gotické umění a vzdělanost, gotické památky (opakování, stoletá válka, Jana z Arku, středověké město). Husitství. |
|
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. |
Hudební styly 20. století. Pohybová improvizace. |
Poslechový test. Tanec na různé hudební žánry. Taneční hry. |
| Kultura ducha a těla |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Linie, tvary, textury objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Výtvarné umění gotiky. |
Zaměření na malbu - vyjádření objemu, práce s pastelem, temperou, světlo/stín. Porovnání technik s kresbou. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti – gymnastika, estetická cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, zpevňovací cviky, kotoul vpřed, přehazovaná, přihrávaná a její různé obměny, florbal, |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnice, práce s Merkurem |
|