| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
Staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů. VV, pravopis. |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Dokončení lekce 1 - test minulý čas. Konverzační aktivity: dialogy - pozvání, návrhy. Osobnostní a sociální výchova. Komunikace - dovednosti pro verbální sdělování, omluva, pozdrav, prosba, řeč zvuků a slov, technika řeči, výraz řeči, komunikace v různých situacích, potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
"napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. " zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
popis sebe sama a rodinných příslušníků, sloveso ser a estar, časování sloves 1. třídy vlastnosti a popis vzhledu (rozšiřování slovní zásoby) |
slovesa - ar (torba vět) popis fotografie profese rodinných příslušníků |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí • vykonávání jednoduchých činností |
|
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu |
zlomky, racionální čísla druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku; měření síly; obvod a obsah čtyřúhelníků |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do skupin. |
žahavci, ploštěnci, hlísti |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. |
Gotické umění a vzdělanost, gotické památky. |
|
| Estetická výchova |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Linie, tvary, textury objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. Období gotiky. |
Kresba - tuš, pastel. Plakáty k vybraným hudebním stylům. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Kultura ducha a těla |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
Hudební styly 20. století. |
Prezentace, poslech, zpěv. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnice |
|