| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války • věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby • autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se zdraví a nemocí(např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma) -popis sebe samého a dalších osob za použití logicky provázaných vět (vedlejší vztažné věty) |
Slovní zásoba na téma lidské tělo a zdraví. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
|
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Rodokmen/Stammbaum Město/Die Stadt Minulý čas pravidelných sloves |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Zapojí polovodičovou diodu. Prakticky využívá působení magnetického pole na cívku s proudem. |
Soustavy rovnic, dosazovací a sčítací metoda. Základní pojmy z elektromagnetismu. |
|
| Svět přírody |
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne první pomoc. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. |
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí infekční onemocnění stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - dýchací, cévní a mízní soustava |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Popíše výhody spolupráce mezi státy. Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění. |
Svět po druhé světové válce. • spolupráce mezi státy a uzavřenost - příklady, srovnání Rada Evropy, NATO, OSN, OECD |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, objevujeme Evropu a svět - globální problémy a cesty k jejich řešení |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla prezentace vlastních výtvorů |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti- odbíjená |
odbíjená |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
SIPO, vyplnění složenky, trvalé příkazy |
|