| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
Slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování sl. zásoby ustálená slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví. |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí |
Minulý čas, téma: Vánoce. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům (téma Navidad) |
téma Navidad - slovní zásoba, villancicos |
tvorba vánočních přání, zpěv |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů |
|
| Matematicko fyzikální základ |
využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data; porovnává soubory dat; provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru; |
Optické prostředí, lom a šíření světla Grafy Poměr |
Praktická činnost - Camera obscura |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do halvních taxonomických skupin. |
plazi - ještěři a hadi |
laboratorní práce z ČP |
| Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. • Lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. |
Poslední Přemyslovci - opakování. - rozvojové jádro a periferie |
|
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
Vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření. |
Příprava na Vánoční trhy, ocenění výrobků a jejich prodej. |
| Kultura ducha a těla |
Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
Reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. |
Zpěv vánočních koled a jiných písní (karaoke). |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
doplňkové sporty-přehazovaná, florbal, ringo, ringet, různé obměny vybíjené |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle kresleného návodu nebo podle jednoduchého programu vánoční a novoroční přání. |
|
|