Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 02.11.2015 do 13.11.2015

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. • řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci • rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) • formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO • věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby
Anglický jazyk žák s porozuměním pracuje s textem a s poslechovým materiálem žák písemně popíše svůj dosavadní život v bodech předpřítomný čas - vlastní příběh tvorba otázky moje představy
Španělský jazyk Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět Mucho, poco, bastante, demasiado, suficiente, cuanto, tanto, jak nakupovat oblečení, jak mluvit o oblékání.
Německý jazyk rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace Gramatika: pořádek větných členů ve větě.
Matematicko fyzikální základ Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, prací a časem. Vzájemná poloha přímky a kružnice a vzájemná poloha dvou kružnic. Výkon, příkon, účinnost. Výpočetní příklady.
Člověk a jeho svět Žák porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Žák na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. • krajina • znaky a funkce krajiny
Svět přírody Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. vnitřní procesy v přírodní sféře eroze,vnitřní síly utvářející zemský povrch vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek Osobností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost
Člověk a společnost Žák objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Žák uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). Napoleonské války, Vídeňský kongres • produkty finančního trhu pro investování
Estetická výchova Žák provádí jednoduché hudební improvizace. • vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu Práce v programu GarageBand
Kultura ducha a těla Žák užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. • akční malba - úvod do tématu, ukázky prací
Tělesná výchova Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Londýnské schody speciální vyrovnávací cvičení
Člověk a svět práce Žák provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. • základní operace platebního styku v domácnosti