| Český jazyk a literatura |
zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
• řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci • rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) • formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO • věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby |
|
| Anglický jazyk |
žák s porozuměním pracuje s textem a s poslechovým materiálem žák písemně popíše svůj dosavadní život v bodech |
předpřítomný čas - vlastní příběh tvorba otázky moje představy |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Mucho, poco, bastante, demasiado, suficiente, cuanto, tanto, jak nakupovat oblečení, jak mluvit o oblékání. |
| Německý jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika: pořádek větných členů ve větě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, prací a časem. |
Vzájemná poloha přímky a kružnice a vzájemná poloha dvou kružnic. Výkon, příkon, účinnost. Výpočetní příklady. |
|
| Člověk a jeho svět |
Žák porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Žák na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. |
• krajina • znaky a funkce krajiny |
|
| Svět přírody |
Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. |
vnitřní procesy v přírodní sféře eroze,vnitřní síly utvářející zemský povrch vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek |
Osobností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost |
| Člověk a společnost |
Žák objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Žák uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). |
Napoleonské války, Vídeňský kongres • produkty finančního trhu pro investování |
|
| Estetická výchova |
Žák provádí jednoduché hudební improvizace. |
• vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
Práce v programu GarageBand |
| Kultura ducha a těla |
Žák užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. |
• akční malba - úvod do tématu, ukázky prací |
|
| Tělesná výchova |
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. |
Londýnské schody speciální vyrovnávací cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
Žák provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
• základní operace platebního styku v domácnosti |
|