| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (vertikální a horizontální struktura textu). Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo (vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu (řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom.situaci). Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie (tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie) PT: Osobnostní a sociální výchova |
povinná četba - tvorba pracovního listu dle zadaných propozic, diskuse nad četbou . práce s deníkem Stopy v paměti - práce s textem, tvorba sloganu a reklamy, objednávky, zprávy |
zhodnocení povinné četby práce s deníkem, dokončení (termín odevzdání 3.11.) zprávy ze školních akcí |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Jednoduše reaguje na písemné sdělení. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých vět a frází, které se týkají návštěvy ZOO, výletu či dovolené. Minulý čas slovesa být. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
sloveso SER, užití zájmen, číslovky |
- dokončení 1. lekce zpěv - karaoke, nácvik na návštěvu Erasmus |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Znázorní záporná čísla na číselné ose. |
rozklad na součin prvočísel záporná čísla, znázornění čísel na číselné ose, porovnávání |
|
| Člověk a jeho svět |
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
práce s mapou |
|
| Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů základní geografické, topografické a kartografické pojmy myšlenkové mapy a schémata krajinná sféra |
Očekávané výstupy týkající se krajiny budou částečně naplňovány v rámci ročníkového projektu "Stopy v paměti" |
| Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost. Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. Objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek. |
Neolitická revoluce formy vlastnictví vědět jak umět řešit problémy a chtít řešit problémy |
|
| Estetická výchova |
Žák vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
Nácvik divadelní hry. |
| Kultura ducha a těla |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách intonování písní, zpěv s hudebním doprovodem |
- téma Klavír a strunné nástroje |
referáty, hra na klávesy |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry a míčové hry |
|
| Člověk a svět práce |
užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku, praktické činnosti práce se dřevem. |
dokončení krabičky a příprava vlastního postupu výroby. |
|