| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné literatury rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v období 1. světové války a mezi světovými válkami • autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století • slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování (jejich typy), postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Psaní krátkých jednoduchých minulých událostí za použití vhodně propojených vět. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Porovnání minulých časů - prostý, průběhový, used to. |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Vazba SEGUIR/CONTINUAR + gerundium a IR + gerundium, jak vyjádřit začátek, průběh, trvání děje, ukončení a přerušení děje. |
| Německý jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: Kultur in der deutschsprachigen Raum (Tvorba prezentace) Gramatika: Skloňování přídavných jmen |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy. Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů. Využívá znalosti lomu světla při analýze průchodu světla čočkami. |
Násobení a dělení lomených výrazů, krácení lomených výrazů. Čočky - rozdělení (spojky, rozptylky), praktické využití, vlastnosti oka. |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy - opěrná a svalová soustava. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
stavbu, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a svalová soustava první pomoc - zlomeniny onemocnění, poranění a jiná poškození opěrné a svalové soustavy člověka |
|
| Člověk a společnost |
Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. |
Krajina. Znaky a funkce krajiny. Typy krajin. Komunismus, nacismus, fašismus. |
|
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. |
• sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality • akční malba |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuální předpoklady osvojované pohybové dovednosti - odbíjená, doplňkové sporty. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
basketbal, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
význam úřadu práce a poradenského pracoviště - návštěva tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
Profi volby pro vybrané žáky 9. ročníku |