| Anglický jazyk |
Anglický jazyk Zadal: Vondrova, 2015-09-18 v 14:50:15 rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných téma (CJ-9-1-02) rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace (CJ-9-3-02) vypráví jednoduchý příběh či událost (CJ-9-2-03) adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích (CJ-9-2-01) |
užití členů u názvů míst a některých zeměpisných pojmů reálie Londýna rozhovory (téma Doptání se na cestu) předložky místa |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Tázací zájmena a příslovce, dny v týdnu, udávání hodin, jak vyjádřit souhlas a nesouhlas, jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů |
Thema: Mode und Bekleidung Grammatik: Tvorba množného čísla. Skloňování podstatných jmen v množném čísle. Souřadící spojky. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu. Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení praktických úloh a praktických problémů. Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. |
Výpočet druhé mocniny a odmocniny pomocí tabulek i kalkulátoru. Pythagorova věta v rovině. Druhy pohybu. |
Krátké testíky na procvičování mocnin, odmocnin a Pythagorovy věty. |
| Člověk a jeho svět |
Žák popíše výhody spolupráce mezi stát, včetně zajišťování obrany státu například formou účasti v zahraničních misích. |
• spolupráce mezi státy a uzavřenost - příklady, srovnání • zahraniční mise |
Provázanost na Armádní dny. |
| Svět přírody |
Porovnává působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
vnitřní procesy v přírodní sféře názvy a značky chemických prvků |
Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání – svět z pohledu chemie |
| Člověk a společnost |
Žák vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Žák porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století • politické a hospodářské poměry |
Vývoj v Evropě do roku 1789. Samostatné referáty dle předem stanovených kritérií. |
| Estetická výchova |
Žák vytváří a volí jednoduché doprovody. |
• rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené základní lidské potřeby a jejich hierarchie,složky zdraví a jejich interakce |
Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika |
| Člověk a svět práce |
Žák na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení |
• způsoby placení, nakládání s penězi |
|