| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
Útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nadnářečí. Práce s chybou gramatickou, lexikální a syntaktickou. Vnímání, tvorba a reprodukce a interpretace(pravidla interpretace). |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Téma: zábava, film a kino (začátek lekce 6 v učebnici) Průřezové téma: Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu. |
Osobní zájmena, sloveso SER, zápor u sloves, tvoření otázek, jak pozdravit, jak se představit, jak poprosit a poděkovat. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
• rozpoznání známých slov a slovních spojení |
|
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel analyzuje základní vlastnosti těles; odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; načrtne a sestrojí rovinné útvary; Převádí základní fyzikální jednotky využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů; |
Slovní úlohy s využitím matem. operací s racionálními čísly Základní tělesa a výpočet jejich povrchu a objemu (krychle, kvádr); konstrukce trojúhelníků, kružnic a čtyřúhelníků; Opakování převodů jednotek, převody jednotek povrchu, objemu a hmotnosti hustota látek; vztah mezi hmotností, hustotou a objemem; |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - paryby, ryby |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. • Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů. |
Počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj,postavení v Evropě. Struktura středověké společnosti. - osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování |
|
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních mediích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
Počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
Natáčení krátkého filmu pro první etapu mezinárodního projektu Erasmus+. |
| Kultura ducha a těla |
Žák zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
Nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. Reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry, basketbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci. Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
první pomoc při drobných poraněních |
|