| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období druhé poloviny 18. století. samostatně připraví referát. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
• literatura období klasicismu (Moliére, La Fontain) • odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu • znaky textu odborného |
|
| Anglický jazyk |
rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Rozřazovací test a následná práce s chybou Wh-otázky Minulý a budoucí čas Opakování reálií Velké Británie |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Časování zvratných sloves, nepravidelné sloveso SALIR, nepravidelné sloveso DECIR, slovesa zakončená na -uar s posunem přízvuku. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Opakování ze 7. ročníku. Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu. Užívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích. Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. |
Procvičování formou pracovních listů. 1. Newtonův zákon - opakování, připomenutí. Zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí, druhy pohybu, relativita pojmů klid a pohyb, relativní a okamžitá rychlost. |
Opakovací testík (20 min.) látky ze 7. ročníku - čtvrtek 10.9. |
| Člověk a jeho svět |
Žák zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. |
• pravděpodobný vývoj světových regionů |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovná složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i nebezpečí. fyzickogeografická sféra |
|
| Člověk a společnost |
Žák vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Žák respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. |
• hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století; baroko a klasicismus, rekatolizace • historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi |
Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
| Estetická výchova |
Žák ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce |
|
| Člověk a svět práce |
Žák na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
• způsoby placení - SIPO, složenky, nakládání s penězi |
|