| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně,výstižně,jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
Vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary. Důraz na psací písmo při psané komunikaci. Práce s chybou gramatickou, lexikální a syntaktickou. |
Osobnostní a sociální výchova,osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Rozřazení žáků do skupin. Opakování, zajímavosti o USA. |
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. |
reakce na otázky, poskytování a vyžádání konkrétních informací |
Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného. |
porozumění významu slov, slovním spojením a větám představování se |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší jednoduché problémy, v nichž využívá matematický aparát v oboru racionálních čísel Řeší lineární rovnice Zná základní tělesa |
zlomky, desetinná čísla a úlohy s nimi lineární rovnice a jejich ekvivalentní úpravy Tělesa |
Opakování těles, zlomků, desetinných čísel |
| Svět přírody |
Rozliší základní projevy a podmínky života. Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. |
vývin, růst, výživa a rozmnožování, reakce na podněty pohlavní a nepohlavní rozmnožování |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života. Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. |
Sámova říše, Velká Morava. Sebepoznání - metody a význam Osobnostní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování. Charakter člověka. |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
Nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
seznámení s BOZ, průpravné a míčové hry, basketbalová průprava |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu daný model. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|