| Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní literární texty na základě svých schopností a osvojených znalostí z literární teorie. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl |
tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie recitace vybrané básně, dramatizace části Shakespearovy hry |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
stupňování přídavných jmen |
| Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
používání základních zdvořilostních obratů poskytnutí konkrétních informací |
Téma: Moje prázdniny |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického operátu. Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách. Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty. |
Procvičení a opakování výpočtu obsahu trojúhelníku a lichoběžníku. Fyzika atmosféry - atmosférický tlak, meteorologie. Teplotní roztažnost. |
V pondělí 8.6 a v úterý 9.6. (7.A) krátký testík na výpočet obsahu trojúhelníku a lichoběžníku. |
| Člověk a jeho svět |
Žák na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
• nabídka a poptávka - trh a jeho fungování |
|
| Svět přírody |
Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Respektuje změny v období dospívání, vhodně reaguje , kultivovaně se chová k opačnému pohlaví. |
názory na vznik života |
|
| Člověk a společnost |
žák na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Žák rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. Žák porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků |
• srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století • baroko a osvícenství • sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
|
| Estetická výchova |
Žák na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. |
• pohybová improvizace |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
přehazovaná, florbal, sálová kopaná, míčové hry |
|
| Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení |
montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|