| Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. |
Vypravování |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Předpověď počasí, zajímavosti o Velké Británii, USA a dalších cizích zemích. Průřezové téma: Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
| Matematicko fyzikální základ |
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary - provádí početní operace v oboru racionálních čísel; - zná základní fyzikální jednotky a jejich převody; - změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny |
tělesa početní operace se zlomky, převrácená hodnota čísla, porovnávání zlomků převody jednotek měření, měřidla - laboratorní cvičení |
28. 5. 2. část závěrečného testu 4. 6. - test "poslední šance" - vybrané očekávané výstupy - opravný test |
| Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů do taxonomických skupin, práce s atlasem. adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně k němu přistupuje. |
Změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké,písemné, technické a nehmotné). Projevy vandalismu. |
|
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
• změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality • nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady průpravná cvičení v přehazované. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady volejbalovou průpravu. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
útok, bloky, horní a spodní odbití, podání doplňkové sporty |
průřezové téma:osobnostní a sociální výchova,kooperace, kompetice |