| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalostí literární teorie |
pobělohorská barokní literatura, dílo J. A. Komenského tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie |
|
| Anglický jazyk |
čte s porozuměním přiměřeně obtížný text v souvislosti s tématem VB rozumí tematickému přiměřeně obtížnému poslechu vyjádří se písemně s použitím vhodných spojek a vázacích slov |
reálie VB a královské rodiny názvy zemí Evropy (opakování) užití členů u zeměpisných pojmů shrnutí minulého času průběhového tvorba textu podle zadání (užití but a however) |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení |
časování nepravidelného slovesa CONOCER; tázací zájmena |
| Německý jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu |
porozumění významu slov a slovním spojením za využití obrazové podpory |
Téma: Essen und Trinken Gramatika: otázka a zápor, předložky se 3. a 4. pádem |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. |
Kružnice vepsaná a opsaná trojúhelníku. Slovní úlohy na rovnice, pracovní list - samostatná práce. Vztlaková síla, Archimedův zákon. Výpočty, praktické příklady. Příprava prezentace. |
Ve středu 13.5. testík na konstrukci kružnice vepsané a opsané trojúhelníku. |
| Člověk a jeho svět |
Žák na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
• nabídka a poptávka - trh a jeho fungování |
|
| Svět přírody |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím ekosystémy |
|
| Člověk a společnost |
Žák objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Žák na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Žák porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků |
Třicetiletá válka a její důsledky. • srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století • sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
|
| Estetická výchova |
Žák ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
• komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. |
| Kultura ducha a těla |
Žák uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady průpravná cvičení v odbíjené. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
přehazovaná, florbal, kopaná, míčové hry podání, spodní odbití, získávání údajů do tabulky na základě testování žáků v různých pohybových aktivitách |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení |
domácí elektrospotřebiče - jejich nákup, reklamace, jejich údržba |
|