Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 9. ročník od 11.05.2015 do 22.05.2015
Poznámka: V týdnu od 18.5. do 22.5. bude probíhat ústní část projektu Malá maturita a testování ČŠI dle stanoveného harmonogramu.
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. ROzlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty. | divadla malých forem, opakování české literatury 2. poloviny 20. století kánon umělecké literatury | |
| Anglický jazyk | Rozumí krátkým textům a vyhledá v nich požadované informace. | Práce s autentickými materiály. | 15.5. 2015 beseda o Kanadě (skupina A). |
| Španělský jazyk | Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. | rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět | Téma: v restauraci, španělská kuchyně. Plusquamperfektum, souslednost časová- procvičování. |
| Německý jazyk | stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. | odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět | Počasí a oblečení, budoucí čas |
| Matematicko fyzikální základ | Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. | elektromagnetická indukce využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) | |
| Svět přírody | Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. | podstata dědičnosti, přenos genetické informace chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin, plasty a syntetická vlákna | Environmentální výchova - vztah člověka k prostředí - estetika, hygiena a ekonomika recyklace |
| Člověk a společnost | Uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. Uvede příklady zdrojů o minulosti, pojmenuje instituce, kde jsou tyto informace shromažďovány. Vysvětlí příčiny a důsledy vzniku bipolárního světa. Vymezí a lokalizuje region Prahy. Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu. | historické prameny, archivy, muzea Kultura v 60. - 90. letech v Československu charakteristika pražského regionu přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy | |
| Estetická výchova | Žák nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. | • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření | Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
| Kultura ducha a těla | Žák vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. | • poslech a reflexe • kompozice hudební skladby | |
| Tělesná výchova | Zvládá v souladu s individuální předpoklady osvojované pohybové dovednosti - kondiční formy cvičení. | kondiční cvičení | PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj |
| Člověk a svět práce | Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. | inflace |