| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, moderna a její představitelé produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu |
|
| Anglický jazyk |
- rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. - adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
-porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) -poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
modální sloveso should pro vyjádření nutnosti, doporučení slovní zásoba - zdraví |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných téma. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace tvorba otázek |
Téma: v obchodě, na tržnici, oblečení, jídlo. Opakování sloves se změnou kmenové samohlásky. Základní číslovky do milionu. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Téma: Mein Tag und meine Woche Gramatika: opakování časování silných a modálních sloves. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
Výpočet objemu a povrchu válce (popř. kužel). Vytýkání před závorku - procvičování. Výpočet tepla podle vzorce. Q=mc(t-t), procvičování. Přenos tepla. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a jejich solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - kyseliny, soli vlastnosti a využití kyselin a solí kyselin výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin geologický vývoj, práce s geologickou mapou |
Environmentální výchova - lidské aktivity a problémy životního prostředí, globální environmentální problémy |
| Člověk a společnost |
Rozlišuje a porovnává úkoly orgánů právní ochrany občanů, uvede příklady jejich činnosti a spolupráce při postihování trestných činů. Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají. Vymezí a lokalizuje region Prahy. |
Ochrana práv občanů (trestní právo) Zdroje informací o kulturním životě v Praze, kritéria výběru. Charakteristika pražského regionu. |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti v odbíjené a v zařazovaných doplňkových sportech. Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. |
odbíjená, florbal, sálová kopaná, míčové a pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. Poskytne první pomoc při úrazu. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
Osobnostní a sociální výchova - sebepoznání a sebepojetí, zdravé vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne |