Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 27.04.2015 do 07.05.2015

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, moderna a její představitelé produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu
Anglický jazyk - rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. - adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. -porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) -poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět modální sloveso should pro vyjádření nutnosti, doporučení slovní zásoba - zdraví
Španělský jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných téma. psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace tvorba otázek Téma: v obchodě, na tržnici, oblečení, jídlo. Opakování sloves se změnou kmenové samohlásky. Základní číslovky do milionu.
Německý jazyk rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům Téma: Mein Tag und meine Woche Gramatika: opakování časování silných a modálních sloves.
Matematicko fyzikální základ Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. Výpočet objemu a povrchu válce (popř. kužel). Vytýkání před závorku - procvičování. Výpočet tepla podle vzorce. Q=mc(t-t), procvičování. Přenos tepla.
Svět přírody Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin a jejich solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - kyseliny, soli vlastnosti a využití kyselin a solí kyselin výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin geologický vývoj, práce s geologickou mapou Environmentální výchova - lidské aktivity a problémy životního prostředí, globální environmentální problémy
Člověk a společnost Rozlišuje a porovnává úkoly orgánů právní ochrany občanů, uvede příklady jejich činnosti a spolupráce při postihování trestných činů. Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají. Vymezí a lokalizuje region Prahy. Ochrana práv občanů (trestní právo) Zdroje informací o kulturním životě v Praze, kritéria výběru. Charakteristika pražského regionu.
Estetická výchova interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. • výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti v odbíjené a v zařazovaných doplňkových sportech. Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. odbíjená, florbal, sálová kopaná, míčové a pohybové hry
Člověk a svět práce Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. Poskytne první pomoc při úrazu. tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor Osobnostní a sociální výchova - sebepoznání a sebepojetí, zdravé vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne