| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. |
pobělohorská literatura barokní |
opakování mluvnických kategorií podstatných jmen a sloves |
| Anglický jazyk |
gramaticky správně popíše své plány do budoucnosti rozumí zřetelně vyslovované promluvě a poslechu a užívá k tomu slovní zásobu spojenou s tématem (přírodní katastrofy, každodenní obraty) |
užití minulých časů ve vyprávění krátké odpovědi porozumění textu Velká Británie |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení |
časování nepravidelného slovesa CONOCER; tázací zájmena |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
odpovídání a poskytování konkrétních informací vyžádání konkrétních informací |
Téma: Mein Tag und meine Woche Gramatika:Nepravidelná slovesa. Základní předložky se 3. a 4. pádem |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení praktických problémů. |
Kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku. Tlak, Pascalův zákon - procvičování, hydraulická zařízení - procvičování, nově zavedení pojmu hydrostatický tlak, popř. vztlaková síla. |
V pondělí 27.4. (7.A v úterý 28.4.) testík na rýsování výšek a těžnic trojúhelníku. V týdnu od 4.5. testík na výpočet tlaku a aplikaci Pascalova zákona (hydraulická zařízení). |
| Člověk a jeho svět |
Žák rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. Žák rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. |
• státní rozpočet – zdroje a výdaje • hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní |
|
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek - bezobratlí. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané druhy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - bezobratlí. |
hmyz s proměnou dokonalou |
|
| Člověk a společnost |
Žák objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Žák objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Žák porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. |
• český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 • Třicetiletá válka a její důsledky • světové hospodářství |
|
| Estetická výchova |
Žák na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. |
• pohybová improvizace |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
• komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálních sdělení a reality - používání výtvarných prvků v médiích, výtvarný aspekt mediálních sdělení. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady gymnastiku, moderní gymnastiku, cvičení s hudbou a průpravná cvičení v odbíjené. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
přehazovaná, florbal, míčové hry cvičení se stuhami, na nářadí, s hudbou, volejbalové podání a jeho příjem získávání údajů do tabulky na základě testování žáků v různých pohybových aktivitách |
|
| Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|