| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století |
humanismus a renesance v Čechách, humanistická latinská i česká tvorba |
|
| Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. zeptá se na základní informace. popíše osoby, místa a věci z oblasti světa zábavy vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
minulý čas průběhový, téma světové katastrofy, názvy evropských zemí slovní zásoba k tématu v rozsahu učebnice |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky |
hotel, penzion |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
odpovídání a poskytování konkrétních informací |
Téma:Mein Hobby Gramatika: Podstatná jména ve třetím pádě se členem určitým, neurčitým a přivlastňovacím zájmenem. Nepravidelná slovesa. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách. |
Osa úsečky, osa úhlu. Zavedení pojmu výška a těžnice trojúhelníku. Výpočetní příklady na tlak. Zavedení pojmu hydrostatický tlak. |
Pravidelně nosit rýsovací potřeby a kalkulačku. |
| Člověk a jeho svět |
Žák uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít. |
• pojištění |
|
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek - bezobratlí. Rozlišuje a porovná jendotlivé skupiny živočichů, určije vybrané druhy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - bezobratlí. |
hmyz |
|
| Člověk a společnost |
Žák vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Žák objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Žák posoudí na přiměřené úrovni pohyby a dynamiku růstu pohybů lidské populace na světě. |
• snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim • český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618 • globální společenské, politické a hospodářské procesy |
|
| Estetická výchova |
Žák na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu. |
• pohybová improvizace |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Dílo jako výsledek intelektuální činnosti. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady gymnastiku, moderní gymnastiku a cvičení s hudbou. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, florbal, míčové hry cvičení se stuhami, na nářadí, s hudbou |
|
| Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení |
demontáž starých elektrospotřebičů |
|