| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
realismus v Čechách a ve světě, moderna a její představitelé věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu |
|
| Anglický jazyk |
- vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech - napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
- vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu - psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek |
- modální slovesa: should, must a have to k vyjádření doporučení, pravidel a nutnosti |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Téma: svátky, měsíce, roční období. Nepravidelná slovesa TRAER a PONER, složený minulý čas, rozkaz kladný a záporný, přímý a nepřímý předmět. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Téma: Mein Tag Gramatika: Způsobová slovesa, osobní zájmena, silná slovesa. |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch válce; provádí rozklad mnohočlenu na součin - vytýkání před závorku; určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
povrch a objem rozklad na součin 3x-6y-12z=3(x-2y-4z) přenos tepla |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných kyselin, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, sulfidy, hydroxidy vlastnosti a využití kyselin vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin, oběh hornin |
|
| Člověk a společnost |
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje ČR a jejich hlavní a jádrové oblasti z hlediska hospodářských aktivit. Provádí jednoduché právní úkony a chápe jejich důsledky, uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy - osobní přeprava,koupě, oprava či pronájem věci. |
Krajské členění České republiky Kraje ČR. Občanskoprávní vztahy kolem nás. |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis (realismus, impresionismus) uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
Z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví. |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
|