| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
májovci, ruchovci, lumírovci, realismus v Čechách a ve světě, moderna a její představitelé poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvary), práce s odborným i uměleckým textem skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Porozumění konverzace na téma zdraví, zdravotní potíže a poskytnutí rady. Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Práce s originálním textem - Raven by E.A.Poe |
modální slovesa: should, must a have to k vyjádření nápomoci a nutnosti. |
| Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
Téma: svátky, měsíce, roční období. Nepravidelná slovesa TRAER a PONER, složený minulý čas, rozkaz kladný a záporný, přímý a nepřímý předmět (+ formuláře). |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Téma: Mein Tag Gramatika: Způsobová slovesa, osobní zájmena, silná slovesa. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vytýkáním; určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
vytýkání před závorku např. 3t-6=3(t-2); zavedení pojmu teplo a rozdíl v pojmech teplota a teplo |
psaní desetiminutovek bez nahlášení |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, sulfidy, hydroxidy vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů, krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin, oběh hornin |
|
| Člověk a společnost |
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
konzervatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva právní úprava, nástin historie práva (Pracovní právo - DPP) |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
týmová hra útočné a obranné herní systémy hygiena při pohybových činnostech reakce těla při zhoršení rozptylových podmínek |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|