| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uvádí významné představitele, díla a rysy světové literární moderny. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
Český a světový romantismus ve filmu Wilde, Baudelaire, prokletí básníci skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu |
Beseda s publicistou a filmovým kritikem Martinem Jirouškem |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. - písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky v předpřítomném čase (ever, never, just) |
Osobnosti anglické/americké literatury období romantismu - E.A. Poe. Výchova demokratického občana Občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí |
| Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
Téma: svátky, měsíce, roční období. Nepravidelná slovesa TRAER a PONER, složený minulý čas, rozkaz kladný a záporný, přímý a nepřímý předmět (+ formuláře). |
| Německý jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Téma: Popis domu, bytu, pokoje. Orientace ve městě. Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. Skloňování osobních zájmen. |
| Matematicko fyzikální základ |
určí hodnotu výrazu; provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním; rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku; posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí |
hodnota výrazu; zavedení vzorce a2 - b2; zdroje zvuku podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě (PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk) |
test výrazy, opakování fyzikálních témat |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, sulfidy, hydroxidy vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů, krystalizace |
V rámci projektového dne 18.3.2015 návštěva Galerie minerálů a zkamenělin - Geosvět |
| Člověk a společnost |
Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství |
Konzervatismus, liberalismus, demokratismus,socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva právní úprava, nástin historie práva |
|
| Estetická výchova |
znaky hudebních stylů a slohů interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
Kompilace hudebních žánrů Výtv. prostředkyv proměnách času Zpěv s hud. doprovodem Uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
Hudební a výtvarné dílny v rámci projektovéhodne |
| Tělesná výchova |
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. V modelových situacích situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. |
Gymnastika, moderní gymnastika Bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
orientace v inzertní části médií úřad práce - jeho význam požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|