| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, předmět, přívlastek, příslovečné určení |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. |
Práce s autentickými jídelníčky a recepty. Články o stravování v různých zemích. Tvorba vlastních receptů a jídelních lístků. |
| Matematicko fyzikální základ |
- řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy; - provádí početní operace v oboru racionálních čísel; - řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel; - změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa . |
- osa úsečky, osa úhlu - matematické operace s des. čísly - dělitelnost - látka, těleso, fyzikální veličiny |
|
| Svět přírody |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schemata a myšlenkové mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. |
Evropa fotosyntéza fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky |
Antické Řecko a Řím Typy a formy států |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastická průprava, atletická průprava, skok vysoký vybíjená, doplňkové sporty |
|