| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. |
přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 (Beatníci, česká literatura po roce 1948) |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
There's someone, something + ing, see, hear someone + ing Přídavná jména s -ed nebo -ing Práce s textem |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Opakování probraného učiva - blok: říjen - únor. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. |
Orientace ve městě, předložky se 3. a 4. pádem. Osobnostní a sociální výchova-sociální rozvoj-komunikace. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. |
slovní úlohy- společná práce, o pohybu, směsi, a další |
|
| Svět přírody |
Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací soustava |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání dvou bloků. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
Československo v letech 1945 - 1968: Košický vládní program, divoký a organizovaný odsun, dekrety prezidenta republiky, volby 1946, únor 1948, politické procesy, život v komunistickém Československu hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky krajské členění ČR kraje ČR |
|
| Estetická výchova |
Žák realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury. |
| Kultura ducha a těla |
Žák vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
• interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
Multikulturní výchova, multikulturalita - odlišnosti ve výtvarném projevu různých kultur. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastická průprava, atletická průprava, skok vysoký doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v základech pracovního práva. |
Náležitosti pracovní smlouvy, dohoda mimo pracovní poměr. Možnosti výpovědi. |
|