| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1. a 2. poloviny 19. století do moderny. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. s oporou o text přednese referát. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu |
- romantismus, světová lit. moderna (prokletí básníci) - skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí - odborný referát - jazyková norma a kodifikace |
5.3. test z lit. českého nár. obrození |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Rozumí krátkým a jednoduchým textům. |
psaní jednoduchých textů - popisu osob, zážitků za použití jednoduchých vět -mluvený projev na vybrané téma |
|
| Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
Téma: svátky, měsíce, roční období. Nepravidelná slovesa TRAER a PONER, složený minulý čas, rozkaz kladný a záporný, přímý a nepřímý předmět (+ formuláře). |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. |
Popis domu, bytu, pokoje. Předložky se 3. a 4. pádem. |
| Matematicko fyzikální základ |
určí hodnotu výrazu sčítá a násobí mnohočleny opakování zlomků, lin rovnic |
hodnota výrazu (dosazení za proměnou) sčítání a násobení mnohočlenů |
písemná práce na výrazy typu 3(2x+6)-(5x+3)= |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy vlastnosti a využití oxidů vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů, krystalizace |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství |
společnost 19.století(kapitalismus, socialismus,marxismus, ženská práva, anarchismus) právní úprava,nástin historie práva |
|
| Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• znaky hudebních stylů a slohů • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. |
gymnastická průprava, atletická průprava, skok vysoký sebehodnocení v dané pohybové činnosti |
Ve dnech 7. - 14.3.2015 se přihlášení žáci 8. ročníku zúčastní lyžařsko-snowboardového kurzu ve Špindlerově Mlýně. |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
orientace v inzertní části médií úřad práce - jeho význam požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|