| Český jazyk a literatura |
Rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích, a zaujímá k ní kritický postoj. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru. Učivo: komunikační záměr, prostředky k jeho dosažení, manipulativní techniky. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v letech 1945 - 1948. |
typy manipulativních technik a způsoby rozpoznání manipulace, srovnání různých typů tiskovin, seriózní a bulvární tisk souvislá a logická uspořádanost textu, odborná terminologie, srozumitenost textu, odhalování stylistických nedokonalostí komunikační záměr, prostředky k jeho dosažení, manipulativní techniky světová literatura - Bítníci, A. Camus, Sartre, Samuel Beckett |
|
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí jednoduchým textům a vyhledá v nich požadované informace. |
Verb patterns - sloveso + ing, sloveso + infinitiv články z učebnice + autentické články z časopisů |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: cestování, plánování. Podmínková souvětí reálná. Užití výrazů TAMBIÉN, TAMPOCO. Opakování a procvičování budoucího času. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům užívaných v každodenním životě. Orientace ve městě. Předložky se třetím pádem. |
Opakování předložek se 3. a 4. pádem. |
| Matematicko fyzikální základ |
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti soustavy dvou rovnic o dvou neznámých |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. Projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávicí soustava zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů,tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání dvou bloků Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. Uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států. |
socialistický a kapitalistický blok, svět po druhé světové válce: (protektorát Čechy a Morava - opakování), Postupimská konference, hospodářská krize a Marshallův plán, Berlínská blokáda, studená válka hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky krajské členění České republiky kraje České republiky zahraniční vazby České republiky |
|
| Estetická výchova |
Žák realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury. |
| Kultura ducha a těla |
Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
sebehodnocení v dané pohybové činnosti gymnastika moderní gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuješ se v základech pracovního práva. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
Náležitosti pracovní smlouvy, dohod mimo pracovní poměr. Možnosti výpovědi. |
|