| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Využívá poznatky o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
Přehled významných literárních děl středověkého období. Subjektivně zabarvený popis - líčení |
|
| Anglický jazyk |
ústně vypráví svůj názor, domněnku rozumí psanému textu a poslechu vyvodí význam neznámých slov vyjádří se srozumitelně ke své budoucnosti |
will - užití jako rozhodnutí i jako plánování téma Vesmír ústní vyprávění na téma My future opakování řadových číslovek |
|
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů |
dopis, e-mail; časování nepravidelných sloves VENIR, VER |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Přítomný čas nepravidelných sloves a vyjadřování budoucího času. Časové údaje. |
Opakování časování pravidelných sloves v přítomném čase. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly. Skládání různoběžných sil, moment síly. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. |
Výpočet procent pomocí trojčlenky. Slovní úlohy na procenta. Procvičování Newtonových zákonů. Čtení z grafů, aritmetický průměr, četnost prvků. |
Ve čtvrtek 5.2. testík na procenta. V dalším týdnu pak testík z fyziky - Newtonovy zákony, skládání sil. |
| Člověk a jeho svět |
Žák uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení vysvětlí význam úroku placeného a přijatého |
• služby bank, aktivní a pasivní operace • úročení |
|
| Svět přírody |
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) "rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem" |
|
| Člověk a společnost |
Žák vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život žák vymezí vztah křesťanství ke kacířství i jiným věroukám. Žák uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
• husitství • vnitřní rozpory středověké církve • orgány samosprávy |
Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. |
| Estetická výchova |
Žák obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvalit |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované), průpravná cvičení v gymnastice |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu, aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|