| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovnává je i jejich funkci, uvede jejich představitele. |
shoda přísudku s podmětem shoda přísudku s několikanásobným a všeobecným podmětem Větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků antický mýtus, epos, řecké drama |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Rozhovory v restauraci, slovní zásoba: jídlo a pokrmy. |
| Matematicko fyzikální základ |
- určuje velikost úhlu měřením a výpočtem; - načrtne a sestrojí rovinné útvary; - provádí početní operace v oboru racionálních čísel; - užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla |
souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové; měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů; konstrukce trojúhelníků pomocí SUS, USU; Desetinná čísla - základní matem. operace, číselná osa, porovnávání, zaokrouhlování Vztah desetinného čísla a zlomku |
|
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. " Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
stavba a rozdělení hub práce s atlasem hub zásady sběhu, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub význam hub |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů |
antické Řecko a Řím demokratické a nedemokratické vedení |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. V kolektivních hrách rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová průprava (dribling, střelba, přihrávky), průpravná cvičení v přehazované (podání, bloky, útok) vybíjená, doplňkové sporty |
|