Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 02.02.2015 do 20.02.2015

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. uplatňuje zásady českého pravopisu. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí souhrnné opakování a procvičování pravopisných zásad odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu
Anglický jazyk Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) Slovní zásoba a mluvený projev na téma hrdinové. Předpřítomný čas.
Španělský jazyk Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět Téma: dům, byt, místnosti a příslušenství, v hotelu a penzionu. Stupňování přídavných jmen.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům užívaných v každodenním životě. Opakování předložek se 3. a 4. pádem.
Matematicko fyzikální základ sčítá a násobí mnohočleny, využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích sčítání a násobení mnohočlenů, opakování 1. Newtonova zákona písemná práce na obvody a obsahy rovinných obrazců a užití Pyt. věty v prostoru
Svět přírody Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin oběh hornin
Člověk a společnost objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví,pracovní poměr, manželství Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin právní úprava, nástin historie práva společnost 19. století (občanská válka v Americe)
Estetická výchova porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. • znaky hudebních stylů a slohů • interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě
Tělesná výchova posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. sebehodnocení v dané pohybové činnosti přesná měření, jejich evidence a vyhodnocení herní kombinace v košíkové a odbíjené
Člověk a svět práce Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení