| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. uplatňuje zásady českého pravopisu. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí souhrnné opakování a procvičování pravopisných zásad odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Slovní zásoba a mluvený projev na téma hrdinové. Předpřítomný čas. |
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: dům, byt, místnosti a příslušenství, v hotelu a penzionu. Stupňování přídavných jmen. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům užívaných v každodenním životě. |
Opakování předložek se 3. a 4. pádem. |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočleny, využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situací v jednoduchých situacích |
sčítání a násobení mnohočlenů, opakování 1. Newtonova zákona |
písemná práce na obvody a obsahy rovinných obrazců a užití Pyt. věty v prostoru |
| Svět přírody |
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. |
vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin oběh hornin |
|
| Člověk a společnost |
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví,pracovní poměr, manželství Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin |
právní úprava, nástin historie práva společnost 19. století (občanská válka v Americe) |
|
| Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• znaky hudebních stylů a slohů • interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
• uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
| Tělesná výchova |
posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. |
sebehodnocení v dané pohybové činnosti přesná měření, jejich evidence a vyhodnocení herní kombinace v košíkové a odbíjené |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení |