| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí. uplatňuje zásady českého pravopisu. |
Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě významové vztahy souřadně spojených vět; věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby pravopis souhlásek a souhláskových skupin |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu. Popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou - shrnutí anglické povídky. |
Everybody, anybody, somebody. Plány do budoucna - sjednání si schůzky. New York - Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: dům, byt, místnosti a příslušenství, v hotelu a penzionu. Nepravidelné sloveso CONOCER, číslovky základní 200 - 10 000, opakování číslovek řadových. |
| Německý jazyk |
Dokáže sestavit krátký text, ve kterém sděluje konkrétní informace k běžným tématům. Dokáže tvořit k takovému textu otázky. |
Opakování předložek se 3. a 4. pádem, časování pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, časových údajů |
|
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů; násobí mnohočleny; matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů; |
užití Pyt. věty pro tělesa; násobení mnohočlenů (2a - 3b).(a + 4) vyhledávání funkčních závislostí v situacích reálného života, spotřeba energií v domácnosti |
|
| Svět přírody |
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků. Rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků půdní druhy, půdní typy hospodářský význam půd |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví,pracovní poměr, manželství. |
společnost 19.století práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo právní úprava,nástin historie práva |
(USA - válka mezi severem a jihem,druhá fáze průmyslové revoluce) |
| Estetická výchova |
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami |
• hudba v proměnách času • znaky hudebních stylů a slohů |
|
| Tělesná výchova |
zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením |
speciální vyrovnávací cvičení nevhodná cvičení a činnosti při zdravotním oslabení |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR Multikulturní výchova - etnický původ - postavení národnostních menšin na pracovním trhu |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě |