| Český jazyk a literatura |
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. |
Zvuková stránka jazyka - výslovnost, intonace projevu, slovní přízvuk Literatury předhusitská, husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz |
|
| Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v autentických i upravených materiálech mluví o své rodině a své rodinné situaci popíše vztahy v rodinách napíše krátký test |
porovnání sociokulturních rysů (ČR a VB) práce s textem kulturní tradice ve VB |
|
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel. |
Osobní zájmena; popis osoby; přídavná jména. |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
Popis osoby a jejího charakteru. |
Ukazovací a přivlastňovací zájmena, člen určitý a neurčitý. |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti. Newtonovy gravitační zákony. |
Tvorba grafů, zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů. Výpočet pomocí trojčlenky, slovní úlohy. Seznámení se zákony. |
Shrnující test na přímou a nepřímou úměrnost. |
| Člověk a jeho svět |
vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
• bankovnictví |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - bezobratlí. |
|
| Člověk a společnost |
objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. |
Lucemburkové • orgány státní moci v ČR |
PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
Žákovské prezentace s ukázkou |
| Kultura ducha a těla |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
• různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) doplňkové sporty, přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím |
Tvorba kuličkové dráhy. první pomoc při drobných poraněních |
|