| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
dokončení prezentací o literárních žánrech druhy zájmen a číslovek, jejich pravopis |
|
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají cestování a volného času. Psaní jednoduchých textů vyjadřujících např. poděkování, prosbu, pozvání nebo omluvu za použití jednoduchých vět. |
Pohled z prázdnin v minulém čase. Procvičování tvarů nepravidelných sloves v minulém čase (a tvorba vět s nimi). |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem; Načrtne a sestrojí rovinné útvary; Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary; |
druhy úhlů v členění na: - ostré, tupé, pravé, přímé - souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové; měření úhlů, konstrukce trojúhelníků pomocí SUS, USU n - úhelníky |
Je nutné mít úhloměr a rýsovací potřeby v pořádku |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin práce s atlasem (ptáci) projevy chování živočichů adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (ptáci) |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace,její rozložení, strukturu a růst |
společné znaky nejstarších starověkých civilizací (Čína, opakování starověkých států) funkce lidského sídla obyvatelstvo světa |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. V kolektivních hrách rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová průprava,volejbalová průprava,průpravná cvičení v přehazované vybíjená, doplňkové sporty |
|