| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. uplatňuje zásady českého pravopisu. |
Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19. století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby shoda přísudku a několikanásobného podmětu; souhrnné procvičování i/y v koncovkách |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
-porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) -porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu) |
Člen určitý a neurčitý. Everybody, anybody, somebody. Plány do budoucna a sjednání si schůzky |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Téma: dům, byt, místnosti a příslušenství, v hotelu a penzionu. Nepravidelné sloveso CONOCER, číslovky základní 200 - 10 000, opakování číslovek řadových. |
| Německý jazyk |
Vyplní o sobě základní informace ve formuláři. |
Přímý a nepřímý pořádek slov ve větě. Slovní zásoba k cestování a ubytování. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů; Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu; při řešení konkrétních problémů a úloh analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel; užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů |
kruh, kružnice, lichoběžník přeměna energií zákon zachování energie |
v tomto období se zaměříme na opakování a prohlubování míry naplnění jednotlivých očekávaných výstupů |
| Svět přírody |
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí bezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
oddělování složek směsí faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky nasycené a nenasycené roztoky částicové složení látek - molekuly, stavba atomu vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků - alkalické kovy složení, vlastnosti půdy půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy hospodářský význam půd |
Poznámka: laboratorní práce z chemie |
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu |
politické, sociální a národnostní znaky znaky revolucí 19.století (revoluční rok 1848) vlastenectví a nacionalismus, historické příklady hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky |
|
| Estetická výchova |
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• hudba v proměnách času • deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
tvorba kompilace hudebního CD |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v odbíjené. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. |
herní kombinace v košíkové herní kombinace v odbíjené |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Multikulturní výchova - etnický původ - postavení národnostních menšin na pracovním trhu Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě |