| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární žánry, porovnává je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základně četby a dosavadních znalostí literární teorie a historie. |
přídavná jména - opakování žánry prózy (pohádka, bajka, pověst, báje, mýstus, cestopis, deník, sci-fi, fantasy,opakování literární terminologie z poezie |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. |
Trénování užití minulého času. Postupné užívání nepravidelných sloves ve větách - otázky i zápor. Téma - cestování, Vánoce. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. charakterizuje a třídí základní rovinné útvary; načrtne a sestrojí rovinné útvary; |
Obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary. Číselné výrazy s celými čísly (více matematických operací, závorky) druhy úhlů v členění na: - ostré, tupé, pravé, přímé - souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové; měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů; kruh, kružnice, mezikruží; n - úhelníky; konstrukce trojúhelníků pomocí SUS |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) myšlenková schemata a mapy regionu - Afrika |
|
| Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
společné znaky nejstarších starověkých civilizací (Indie, Čína) práce s mapou |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, gymnastická průprava doplňkové sporty (florbal, různé obměny vybíjené) |
|