Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 08.12.2014 do 19.12.2014

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. uplatňuje zásady českého pravopisu. druhá fáze NO (Čelakovský, Kollár, Tyl Mácha...); český a světový romantismus věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů odborný referát (využití terminologie oboru) shoda přísudku a podmětu několikanásovného
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Orientace ve městě. Vánoce v anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. Téma: rodina, dopis. Přivlastňovací zájmena, opakování probraného učiva - blok září - prosinec.
Německý jazyk Dokáže sestavit krátký text, ve kterém sděluje konkrétní informace k běžným tématům. Dokáže tvořit k takovému textu otázky. Časové údaje. Opakování na test: pravidelná a nepravidelná slovesa, časové údaje, zápor kein, předložka IN se třetím i čtvrtým pádem.
Matematicko fyzikální základ odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů, užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem kruh a kružnice, středová souměrnost, užití Pyth. věty pro výpočet tělesové uhlopříčky, zavedení pojmu příkon a účinnost. v pondělí 8.12. 2. shrnující práce
Svět přírody Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek směsí v praxi. názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí Osobnostností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodé a různorodé - usuzování a ověřování - týmová spolupráce, vedení a organizování práce
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. politické,sociální a národnostní znaky revolucí 19.století (revoluční rok 1848) hospodářský potenciál a lidské zdroje ČR
Estetická výchova využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. • hudební aktivity • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
Tělesná výchova Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové. herní kombinace v košíkové
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR