| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. uplatňuje zásady českého pravopisu. |
druhá fáze NO (Čelakovský, Kollár, Tyl Mácha...); český a světový romantismus věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů odborný referát (využití terminologie oboru) shoda přísudku a podmětu několikanásovného |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Orientace ve městě. |
Vánoce v anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
Téma: rodina, dopis. Přivlastňovací zájmena, opakování probraného učiva - blok září - prosinec. |
| Německý jazyk |
Dokáže sestavit krátký text, ve kterém sděluje konkrétní informace k běžným tématům. Dokáže tvořit k takovému textu otázky. |
Časové údaje. |
Opakování na test: pravidelná a nepravidelná slovesa, časové údaje, zápor kein, předložka IN se třetím i čtvrtým pádem. |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů, užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
kruh a kružnice, středová souměrnost, užití Pyth. věty pro výpočet tělesové uhlopříčky, zavedení pojmu příkon a účinnost. |
v pondělí 8.12. 2. shrnující práce |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek směsí v praxi. |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí |
Osobnostností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodé a různorodé - usuzování a ověřování - týmová spolupráce, vedení a organizování práce |
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
politické,sociální a národnostní znaky revolucí 19.století (revoluční rok 1848) hospodářský potenciál a lidské zdroje ČR |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hudební aktivity • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové. |
herní kombinace v košíkové |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|