| Český jazyk a literatura |
ROzlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních Opakování slovních druhů - slovesa |
slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování, jejich typy, postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve Určování gramatických kategorií sloves, slovesné třídy a vzory, přechodníky. |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole a popíše svůj zdravotní stav, domluví se u lékaře. |
Popíše vánoční tradice a zvyky v různých zemích. Nápisy, varování, zákazy, časové údaje. |
Multikulturní výchova |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
Téma: vyprávění, životopis. Jednoduchý minulý čas (pasivně). Neurčitá zájmena (varios/as, otro/a, záporné zájmeno ninguno/a). Zápor ve větě. Opakování - hodiny, předložky ve výrazech s časovým významem. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Opakování na test: přivlastňovací zájmena, nepravidelná slovesa, modální slovesa, rozkazovací způsob. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. |
množina všech bodů daných vlastností, Thaletova kruznice konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - cévní, mízní soustava |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti při život lidstva. Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty. Objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. Uvede příklady možných projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni - v obci, regionu. |
druhá světová válka antisemitismus a rasismus globalizace problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství aktuální podoba globálních problémů lokální aspekty globálních problémů - Praha fair trade, ochrana životního prostředí |
|
| Estetická výchova |
Žák provádí jednoduché hudební improvizace. |
• vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
Evokace - hudební rytmy druhé poloviny 20. století |
| Kultura ducha a těla |
Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
2. světová válka v obraze. |
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
florbal, fotbal |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
|